Link

Klik utk jawapan

Sax-Gold Ent

Terbaru di LELONGEMAS

SilverHunter

Wednesday, October 6, 2010

Harga Emas Naik, apa yg perlu anda buat?


    Seminggu dua ni, menampakkan harga emas meningkat di paras yg tertinggi sebelum ini. Jadi, masa inilah keghairahan org ramai utk membeli pelbagai jenis emas sbg koleksi @ simpanan jangka masa panjang. Seperti masa2 sebelum ini, sudah menjadi kelaziman, apabila harga rendah, masing2 masih tunggu dan lihat dan mengharapkan harga semakin turun. Apabila harga mula naik, barulah sibuk hendak membeli

Dalam pada itu, anda haruslah bijak utk membuat pertimbangan dan perkiraan sebelum membeli. Janganlah mebuat perkiraan dgn masa yg amat singkat, terus membeli setelah di "offer" oleh rakan2 anda. Ingatlah, bagi para pembeli yg baru, rakan2 kita yg sudah lama membeli ini, diibaratkan salin kulit kerana mereka diibarat mencari mangsa yg baru... Perlu diingat disini, anda hendaklah membeli sekiranya mempunyai wang utk berbuat demikian. Jangan terpedaya dgn konsep membeli yg direka dan diubahsuai oleh pihak2 tertentu, yg mana pada atas dasarnya ( di atas kertas) memang menguntungkan... tetapi jika membuat perkiraan yg lebih teliti, pasti anda akan terjumpa sesuatu yg mencurigakan.

Saya tidak menagtakan semuanya begitu, ada ramai di antara rakan2 kita yg betul2 ikhlas untuk membantu. Bukan kita membantu dia utuk menghabiskan barangan jualan dia sahja... INGAT.... "Always read between the lines" atau pepatah melayu, jgn smpai ada udang di sebalik batu....

Membuat hutang utk mencari keuntungan, bukanlah satu teknik yg baik walaupun betul.... Biarlah kita membeli sekadar yg mampu. Ibarat ukur badan sendiri. Kadang2 kita termakan juga kata2 rakan2 kita... Ya, dan sudah berapa ramai yg datang kpd kita utk minta dibantu. Walau bagai manapun, kita akan membantu setakat yg mampu... selain nasihat dan tunjuk ajar tiada lah terdaya.

Antara perkara yg perlu dilakukan ialah :

   1.  membeli emas dgn spread yg rendah dgn harga yg rendah (cth: used gold)
   2.  beli mengikut kemampuan... ( beli dan anda simpan sendiri )
   3.  Kalau tak mampu beli emas; belilah perak... ( skrg ratio ialah 1: 60; suatu hari nnti ratio akan lebih rendah )
   4.  Membuat perbandingan harga sebelum membeli
   5.  Sesiapa yg dah ada stok emas, jgn dijual....

Sekian,

Sax-Gold

2 comments:

  1. another gud advise from bro sax gold...
    artikel yg ikhlas..
    tqvm bro...
    i like nasihat ke-5 tu...
    jgn jual stok emas yg ada...haha..

    ReplyDelete
  2. timo kasih Sax, nasihat demo amat berguna & mendalam.. sapa2 yang baca artikel nih sila lah buat kajian selanjutnya & cuba fahami maksud sebenar artikel nih.

    ReplyDelete

SAX-GOLD at Mudah.Com

Panduan Zakat Emas Anda

Borang Pesanan

Nama:
No Tel / HP :
Email Address:
Pesanan :
Belian lain, sila nyatakan:
Penghantaran: Ambil sendiri
Pos Laju
Simpan dahulu
Alamat :

Free email forms

Iklankan Produk di sini

Iklankan Produk di sini
Tambahkan network anda di sini