Link

Klik utk jawapan

Sax-Gold Ent

Terbaru di LELONGEMAS

SilverHunter

Tuesday, October 19, 2010

Mentransformasikan sebuah model D & D utk diaplikasikan di Malaysia

http://youtu.be/D32qWpGu0q0

Klip video di atas adalah sesuai bagi kita utk memahami dgn lebih dekat.. apa itu dinar dan dirham serta aplikasi muamalahnya.. ( drp sahabat kita di Indonesia, yg mana telah hampir 10 tahun berjuang utk merealisasikan muamalah dinar dan dirham... ( Bukan keuntungan ke atas penjualan semata2). Kini, mereka adalah terkehadapan dan istiqamah dlm memperjuangkan, berbanding kita yg lebih mengutamakan mutu dan rupa cantik dinar dan dirham itu. Sesuatu yg patut diambil teladan....

Walaupun tiada promosi hebat dan besar2 an, tetapi mereka telah berjaya mewujudkan pasar yg berlandaskan wang sunnah ini. Istiqamah serta pemahaman yg jelas drp sukarelawan yg gigih tanpa mengenal erti lelah serta mendambakan sesuatu ganjaran. Inilah sebenarnya yg sepatut diambil contoh oleh masyarakat kita, satu model yg harus ditransformasikan di Malaysia. Bukannya ibarat " hangat2 tahi ayam"... booommm sekali.. hilang.. lenyap dan sepi tanpa berita.. meninggalkan lbh byk persoalan drp jawapan.

Usaha itu sudah ada terdapat di Malaysia, tetapi ianya terdiri daripada beberapa kumpulan kecil yg masih belum bergabung utk menjadi satu. Masing2 dgn pendirian dan alasan tersendiri. Jika kumpulan2 ini dapat bersatu, maka peluang utk melihat penggunaan D & D di Malaysia ini akan berjaya. Insyaallah.

Sax-Gold

2 comments:

  1. InsyAllah kat malaysia pun akan ada juga pasar terbuka ni. Cuma bezanya, kat sini terlalu banyak kawalan harga yg dibuat. RM belum kena penangan mcm Rupiah, sbb tu org malaysia masih simpan D&D sebagai pelaburan.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah bagus bro.. teruskan usaha. nnt bagitaulah cemana kami boleh bantu.

    ReplyDelete

SAX-GOLD at Mudah.Com

Panduan Zakat Emas Anda

Borang Pesanan

Nama:
No Tel / HP :
Email Address:
Pesanan :
Belian lain, sila nyatakan:
Penghantaran: Ambil sendiri
Pos Laju
Simpan dahulu
Alamat :

Free email forms

Iklankan Produk di sini

Iklankan Produk di sini
Tambahkan network anda di sini