Link

Klik utk jawapan

Sax-Gold Ent

Terbaru di LELONGEMAS

SilverHunter

Wednesday, June 17, 2009

Ar Rahnu Bank Rakyat


sambungan

Sambungan drp tajuk lepas, antara perkara yang boleh dibuat oleh Ar Rahnu Bank Rakyat selain menebus sebahagian drp barang gadaian ialah mendapatkan wang gadaian lebih ekoran harga emas yang melonjak naik... bahasa lain yg biasa digunakan oleh Etika Emas dahulu ialah "redemption".

Bagaimana ia boleh dilakukan ialah jika harga emas melonjak naik dengan tinggi berbanding harga gadaian sebelum ini... Maka, anda boleh datang ke bank Rakyat dan nyatakan yg anda ingin membuat gadaian semula.... apa yang perlu ialah anda membawa wang upah simpan utk tempoh tersebut. Pihak B/rakyat akan membuat proses penggadaian seperti biasa... dan lebihan wang drp kenaikan harga emas itu anda boleh nikmati dan gadaian anda akan dikira gadaian baru dengan upah simpan dan marhun yang baru.

Walau bagaimanapun, sebelum anda pergi ke Bank, buat lah dahulu kiraan sendiri secara kasar... dan lihat berapa kenaikan yg anda dapat? dan lihat juga keperluan anda utk berbuat demikian...

Namun, tidaak salah utk anda buat, jika penambahannya agak tinggi... Saya rasa anda boleh berbincang dgn pegawai di sana. Saya pasti mereka akan membantu... kerana pegawai bank di Ar-Rahnu B/r (Kedai Ar-rahnu) Kota Bharu adalah antara yg terbaik dan akan membuat anda berasa selesa dengan layanan mereka.

Apa-apa pun, kajian dan pertimbangan anda haruslah melebihi drp segalanya... Dalami ilmu emas ni dengan otai2 di dalam J.Emas tu...

No comments:

Post a Comment

SAX-GOLD at Mudah.Com

Panduan Zakat Emas Anda

Borang Pesanan

Nama:
No Tel / HP :
Email Address:
Pesanan :
Belian lain, sila nyatakan:
Penghantaran: Ambil sendiri
Pos Laju
Simpan dahulu
Alamat :

Free email forms

Iklankan Produk di sini

Iklankan Produk di sini
Tambahkan network anda di sini