Link

Klik utk jawapan

Sax-Gold Ent

Terbaru di LELONGEMAS

SilverHunter

Friday, September 25, 2009

Harga Emas semakin turun?

Pagi-pagi Jumaat ni... anda semua boleh lihat harga emas dunia semakin turun... Ia telah turun ke bawah paras 1000 usd/oz. Apakah sentimen yg menyebabkan ia turun? Berapa banyak lagi akan turun? Berapa lama masa diambil utk naik semula?

3 persoalan ini hanya dapat dikupaskan oleh penganalisa2 yg handal. Jadi, mari kita sama-sama mencari jawapannya. Namun begitu, inilah masanya utk kita membeli secara berperingkat selagi harganya masih murah.

3 comments:

  1. Pada pendapat saya penurunan ini disebabkan oleh sebilangan pelabur yang membeli emas kerana kebimbangan tentang penurunan nilai USD. Mereka beralih kepada emas yang lebih selamat dan stabil. Akhir-akhir ini banyak kenyataan yang dikeluarkan yang membayangkan seolah olah ekonomi USA mula pulih, walaupun ianya masih dipertikaikan oleh setengah pakar pelaburan dan pakar ekonomi. Saya tak pasti samada berita yang IMF akan menjual emasnya sebanyak 400 tan telah terlaksana ataupun tidak. Kalau tak silap katanya akan dilakukan akhir minggu ini. Saya percaya langkah IMF tu dan lain-lain langkah Federal Reserves yang cuba sabotage harga emas memberi juga kesan pada harga emas.

    Walau apa pun saya berpendapat:
    1. Emas mempunyai foundation yang kukuh untuk terus meningkat.
    2. Saya memegang emas untuk jangkamasa panjang, saya tak kisah sangat isu-isu semasa singkat yang berlaku.
    3. Inilah peluang kita untuk menambah pegangan/pelaburan.

    Just my 2 cents

    Wassalam

    ReplyDelete
  2. Gold Rises in New York as Dollar Erases Gains, Boosting Demand



    By Nicholas Larkin and Pham-Duy Nguyen

    Sept. 28 (Bloomberg) -- Gold rose for the first time in four sessions as the dollar erased earlier gains, increasing demand for the precious metal as an alternative investment.

    Ini adalah antara bukti drp first komen drp sahabat kita... di mana saya bersependapat dgn beliau.. (hanya berpandukan ke atas pemerhatian sendiri). Bertepatan dgn beberapa kenyataan yg bercanggah mengenai isu kestabilan USD ini dan jugak ekonomi yg dikatakan sudah pulih itu, menyerlahkan lagi teori sabotaj ini..

    TUNGGU DAN LIHAT... BAGI YG ADA WANG, REBUTLAH PELUANG, SEKARANG...

    ReplyDelete

SAX-GOLD at Mudah.Com

Panduan Zakat Emas Anda

Borang Pesanan

Nama:
No Tel / HP :
Email Address:
Pesanan :
Belian lain, sila nyatakan:
Penghantaran: Ambil sendiri
Pos Laju
Simpan dahulu
Alamat :

Free email forms

Iklankan Produk di sini

Iklankan Produk di sini
Tambahkan network anda di sini