Link

Klik utk jawapan

Sax-Gold Ent

Terbaru di LELONGEMAS

SilverHunter

Sunday, April 12, 2009

Pengalaman Emas

Salam, saya agak baru dlm bidang emas ini. Di sini sya akan menceritakan sedikit bagaimana terjerumus dlm bidang ini.
Pada mulanya saya mengenali pelaburan emas ini melalui laman web Jutawan Emas www.jutawanemas.com, terima kasih En Shukor yg telah memberi panduan sama ada dlm forum mahumpun talian telefon. Selain itu, pengalaman kawan saya yg mengikuti pelaburan emas bersama Bestino, sebuah syarikat yg telah lama menjalankan aktiviti emas sejak tahun 70'an yg berpusat di Ipoh, Perak.

Bermula July 08 sya telah membuat pelaburan emas pertama bersama Etika Emas yg ketika itu masih belum wujud di Kota Bharu, Kelantan. Program penyimpanan emasnya agak menarik ketika itu di mana anda mendapat pulangan rm 300 setiap 100gm 999 yg dilabur. Program tsb anda perlu pergi ke Ar-rahnu utk menggadai emas. Seterusnya, Ogos 08 sya menambah pelaburan bersama Etika Emas setelah mendapati sistemnya berjalan agak lancar. Ramai kawan2 yg menheyrtai program ini.. bukan 100, 200 gm, malah ada yg hampir 1 kg seorang.
Dalam masa yg sama, saya juga menyertai program pelaburan drp Bestino yg mana sya lihat lebih terjamin di mana anda membeli emas fizikal dan menyimpan sendiri serta mendapat pulangan 3% sebulan selama 6 bulan. Tapi sayangnya program ini telah berakhir pd nov 08 yg lepas krn dlm proses penyenaraian ke papan kedua.

Setelah hampir tamat kedua-dua program di atas, sya telah diperkenalkan dgn program AFA Gold yg mana perjalanan program ini hampir sama spt Etika Emas. Tetapi memberi pulangan yg lebih menarik dan bijak. Daripada hasil kajian dan pertanyaan kpd org yg lebih arif, sya telah beralih ke AFA Gold setelah tamat program di atas. Alhamdulillah, kedua2 program di atas telah memberi pulangan yg agak berbaloi dan keuntungan drp kenaikan harga emas baru2 ini. Begitu juga dgn program AFA Gold yg setakat ini berjalan dgn lancar, lebih2 lagi setelah kenaikan harga emas baru2 ini.

Walau bagaimana pun, di sini saya tidak menyatakan mana2 program adalah terbaik, anda mempunyai pilihan utk membuat pertimbangan, mengambil kira risiko dan sbgnya. Untuk maklumat lebih lanjut ttg program AFA Gold boleh klik ke link http://tuahgold.weebly.com/index.html (link sementara)
Dan bagi orang Kelantan boleh la menghubungi saya utk mendapat penerangan lanjut....

Selain drp program AFA Gold, sya juga bersetuju dgn kebanyakan forum J.E utk menyimpan emas fizikal sbg pelaburan jangkamasa panjang. Langkah awal yg saya lakukan sekarang ialah membeli emas fizikal drp syarikat yg berdaftar yg mana mempunyai kelebihan masing2 tetapi tetap memberi pulangan kpd kita. Sebagai contoh, Dinar Emas KElantan, Public Gold, Public Dinar, Kijang Emas, OUB gold coins dll spt keda2i emas....
Walaupun Public Gold agak baru diperkenalkan, tetapi telah banyak Ejen yg dihasilkan di setiap negeri. Untuk mendapat maklumat lanjut boleh kik ke http://www.publicgold.com/ . Senarai ejen juga terdapat di dalam blog ini dan juga J.E. Bagi warga Kota Bharu boleh hubungi Puan Arifah di no
0199364726..
Untuk Dinar Kelantan pula, kebanyakan ejen Public Gold pun menyimpan stok utk dibeli... Bagi warga KElantan pula sudah pasti mengetahui Ar-rahnu berdekatan Tabung Haji adalah caw yg terdapat di Kota Bharu.

Kelebihan2 menyimpan emas ini byk diperkatakan dlm byk forum emas spt J.E., Hafizjewel Hafizblog dll. Anda boleh mencari huraian dan hujah2 kelebihan meyimpan fizikal emas atau pun pelaburan emas ini.

Jangan lupa utk melayari laman web dan blog di dalam link ini utk mendapat maklumat lanjut.

2 comments:

  1. salam
    camna nak tengok harga emas terkini

    ReplyDelete
  2. banyak sources yg boleh kita cari utk melihat harga pasaran... U boleh bukak laman web publicgold dan dinar kelantan spt dlm link..
    yg lain boleh didapati drp laman web bank berkenaan

    ReplyDelete

SAX-GOLD at Mudah.Com

Panduan Zakat Emas Anda

Borang Pesanan

Nama:
No Tel / HP :
Email Address:
Pesanan :
Belian lain, sila nyatakan:
Penghantaran: Ambil sendiri
Pos Laju
Simpan dahulu
Alamat :

Free email forms

Iklankan Produk di sini

Iklankan Produk di sini
Tambahkan network anda di sini