Link

Klik utk jawapan

Sax-Gold Ent

Terbaru di LELONGEMAS

SilverHunter

Tuesday, July 14, 2009

AFA GOLD SDN BHD


Sambungan..

Sambungan drp tajuk lepas, kita bercakap tentang sekuriti dalam pelaburan emas ini. Setiap pelaburan mempunyai risiko tersendiri... Ia bergantung kepada jenis, masa dan persekitaran utk menentukan tahap risiko tersebut. Walau bagaimanapun, semua orang mengakui bahawa emas mempunyai nilai estatika tersendiri sehingga di gelar Logam Mulia oleh orang Indonesia atau 'Precious Metal' bagi masyarakat barat.

Jika diambil emas sebgai subjek untuk melihat tahap risiko sesuatu pelaburan tersebut; kita bloeh membuat perkiraan sebegini:

Pertama, nilai emas itu sendiri yg mempunyai nilai yang tidak pernah menyusut, tidak kira apa yg berlaku di persekitarannya. Sebagi contoh, harganya sering meningkat dan boleh di ambil purata kenaikan setahun lebih kurang 25 %. Jadi, nilai pelaburan anda tidak akan menyusut disebabkan faktor masa.

Begitu juga, faktor persekitaran, di mana walaupun pada tahun 1998 waktu kegawatan ekonomi, nilai emas tetap tidak menurun malahan beberapa tahun selepas itu ia memperlihatkan kenaikan yang agak ketara dan menyebabkan orang ramai beralih arah. Begitu juga pada tahun lepas dan tahun ini, kelembapan ekonomi telah dirasai diseluruh dunia, namun catatan emas tertinggi berlaku pada sekitar bulan mac yang lepas, melebihi paras 1000 USD per oz.

Setelah perkara asas yg sebegini dinilai, maka kita sudah mengetahui bahawa 'jenis' bentuk pelaburan adalah penting untuk menilai tahap risiko sesuatu pelaburan. Dan seterusnya diikuti denagn faktor masa dan juga persekitaran.

No comments:

Post a Comment

SAX-GOLD at Mudah.Com

Panduan Zakat Emas Anda

Borang Pesanan

Nama:
No Tel / HP :
Email Address:
Pesanan :
Belian lain, sila nyatakan:
Penghantaran: Ambil sendiri
Pos Laju
Simpan dahulu
Alamat :

Free email forms

Iklankan Produk di sini

Iklankan Produk di sini
Tambahkan network anda di sini